Friday, August 21, 2009

hari yang sangat penat

rabu,19 ogos 2009..
sgt gumbira+ kuciwa.
gumbira..sbb nk g amik my lappy yg dh berminggu mnggu trsadai kt subang 2.
kuciwa sbb kne byr rm200 coz de skit rosak kt bliau.
besela..ganas sgt gune lptp.
plg sedih..duit itu sbnrnye hasil pngumpulan aku smnjk 2 mnjak ni.
knon2.nk gune utk suping raya.
sob.sob.sob.sedih sgt ok!
thnx 2 khay..coz sggup bersusah payah tman aku g amek lappy 2.
khay ciap print map g nk g acer cntre 2.coz msg2 xtaw jln.hahaha..
dsbbkn kepokaian aku..khay blnje ak mkn.THNX KHAY! nnt aku dpt mara..aku blnje kwn2 aku ye.trimas krn tlh mmbntu disaatku kepokaian.hahaha..
tmbh kuciwa lg..bile smpai je ostel,berkobar kobar nk on lappy.
laz2..xley on jugak.coz x install g windows n driver.
sob.sob.sob.
sedih sekali lg..





p/s: sape de cd windows..tlg la saya.wuuu~~~

khamis,20 ogos 2009..
supposedly,ari ni planning lain.
tp,lain lak yg jd.
kol 12 tghri td...mmg dh xde mnde nk wat.igt nk tdo je.
then,ttbe..saje gatal tnye si akim.
ajk kua ari ni...
(spttnye kua jumaat)
nsb bek dy pn ok je...

so,kol 1 cm2..aku pn g r nek tren mnuju ke klcc.
dlm star menuju ke msjd jamek..
de segerombolan manusia yg luarannya nmpk cam alim.(sori 4 saying dat)
aku xtaw nk dscribe cmne...mybe jugak dowang ni student tahfiz? atau mungkin mubaligh2 yg slalu bermastautin kt msjd sri petaling 2.
x tahulah sy.tp,yg aku pasti..mreka ni nk blek kg.
mybe nk pose kt kg kot.ciap bwk beg besa...
msg2 pkai jubah..ketayap kt kepala...
mreka2 ni mmg slalu berada di bukit jalil ni.
dlm star menuju ke msjid jamek,de owang apek tua msuk.
dy dduk di sebelah golongan yg dsbutkn td ni.
atas dasar 1 malaysia..uncle ni pn nk beramah mesra la kononnye.
cmni la lbih kurang dialog mreka..

apek: blik kg ka?*senyum2*
org 1: ye..
org 2: yala...blek kg ma...kita manusia ma..semua sama..
Allah itu maha kuasa.manusia ni xda kuasa..bla.bla.bla.bla....(mmbebel pnjg n xtaw pe motif dy)
apek: mana kg? *ngan muke tersengeh sengeh coz xtaw nk ckp pe*
org 1: jhor bharu..
apek : oo..manyak jauh oo..
org 2: mana ada jauh maa..mati lg jauh ma..kita manusia kalau matii..jumpe Allah ma...subhanallah..bla.bla.bla.(keep on mumbling bout mati.tuhan.dsb)
apek : *silence*

cam2 la kishnye.aku bkn pe..mmg la btol pe yg dktakan org2 tu..
aku pn muslim jugak..aku taw sume 2.
Allah itu Agong..Maha Kuasa..dll..
tp,ak x phm ngan manusia 2..nape ley ckp cm2 dkt bangse lain.
pdhal..uncle 2 sekadar nk beramah mesra je. nk membudayakn 1 mlaysia la ktekn.
x perlu la kot nk ckp psal mati..tuhan...dsb nye 2.bkn xley..ley je nk berdakwah(ke?)
ke pe...
tp,pndekatan n timing yg sgt x spttnye kot.
uncle 2 bkn kowg knl lame pon.
if nk sgt tunjuk keindahan islam ngan bangse len..
especially ngan owg yg x knl lgsg,ckup la skdr mnunjukkn keramahan n kebaikn kpd mreka.xyah la nk ckp mati la sume 2..uncle 2 pn dh tue kot..
aku rse..uncle 2 pn rase x selesa ngan dowg..laz2,tros diam.mreka pn xde inisiatif nk beramah msra n troskn prbualan.mcm hape je.
ak yg de kt c2..trase malu tgk kjadian 2.
sbb..nmpk mcm golongan mreka 2..mmndg rndh kt owg len.hina sgt kaum len 2.
dlm ati aku..

"uncle!bek u dduk seblah i..kite sembang psal merdeka ke...politik ke..lg bgus!"

x phm aku owg2 sebegini..adkh mreka trlmpau radikal..?? sehinggakan merasa mereka shj yg bgus? pdhal islam i2 sendri menggalakkn kite brbaik baik ssme manusia. xkire la apa jua bangse n agama..wallahualam...

ok..smbung blek perjlnn aku td.
smngt berkobar kobar nk tgk G.I JOE.
dh smpai klcc...nk bli tket wyg..dah teragak agak..
xtaw nk tgk pe..
G.I. Joe ke..setem??
last2..tgk G.I Joe jugak.
setem igt nk tgk mlm 2 lak..
tp,tkt lmbt sgt lak aku blek.xde tren,nhas aku! tido la kt klcc 2.hahah..
then..kitrg keep o walking n walking n walking..smbil sembang2..
smpai xtaw la bpe kali kitrg round klcc 2..
mmg pnt sgt2..
smpai mlecet kaki aki ni ha..
byk btol cter si akim ni..
*hahaha..pdhl aku yg byk bebel*
dgn keadaan aku yg xde suara ni..still ggih lg nk menyembang rncak.
kagum x??hahaha..







jumaat, 21 ogos 2009.
plan ari khamis..2ka ari jumaat. n bgitulah sebaliknye
spttnye kua ngan akim ari jumaat..g tman farid amek buku ari khamis.
trbalik lak jd.
hahaha..
gile btol! 3,ari berturut trut aku kua ni..
pnt wei!!
dh la pokai..ade ati g nk kua2..
dh r kne anta esaimen nex wik.de test lg.
1 mnde x wat g.haih.
sengal ko zaf!
nsb bek g amek buku kejap je.hoho.
ley r bersenang lenang.pnt semlm n kelmrin x ilang lg.
k r..ptg ni mau pulng ke rumh.
nk pose kt umah.
adioza..*mcm knl ayt ni* hahaha..

7 comments:

khayze said...

hoi minah! welkam! nnt kite g jln2 kt cerating plak okai. tnggu mara kao msk. haha.. =)

hurm, dak2 yg kao sebutkan diatas td itu terlebih peramah agknye. sian uncle tu, mesti die terpinge2 kan smpi speechless. huhu.

ey, kao ni.. xd duit, ade hati nk g jlan2. cheh2.

hujanlebat said...

dah x boloq ko pakai selendang!! comel2..hehe..jgn lupekan daku bile nak belanje makan tuh yea!!


gewe baru ke tu??

-aPi- said...

panjang pejalanan hdup u ni.....
huhuhu...

gadis lensa said...

wah... berjalan tak hengat... haha...

aliaa said...

aku xtau la nk ckp cne..
tp scara jujurnya, aku pn x ske org yg mcm ko jmpe 2..
ntah pape la..
alim sgt la 2 kononnye..

♥ p a a n i ♥ said...

hoii merayap dengan si khay~!

zarf_iera said...

khay,ok2...nk g cherating? doakan aku dpt mara.insyaallah..dh dpt nnt..aku support pnginapan k! hahaha..peramah kejadahnye wei cm2..ak yg tgk ni segan wei.
hahaha..jln2 je..huhuhu

ain,x boloq dah..??slekeh je wei..same je.pnt dah ak pkai shawl.x lrt!huhu..gewe?? KAWAN ok!

api,mmg jauh.huhuhu...

khal,hahaha..sape soh ko de claz ari ?lalala...

aliaa,btol3..bkn ak x stuju ngan pe yg dwang ckp 2..tp,cam x kene gaya la.agknye..ntah pe dlm pkirn uncle 2 kn?haih.

pany,marilah join!huhu

Powered By Blogger

Followers

<< comment.comment >>

Award From Cikgu Man

Award From Cikgu Man
trimas..=)

AWARD from Shaz-Wanie

AWARD from Shaz-Wanie
thnx beb...;)

AWARD from Farid

AWARD from Farid
arigatou ne!