Thursday, July 08, 2010

bercinta

tajuk post haruslah kontroversi. ya! harus ya rakan2!
salam muhibbah dan salam perantauan...(erk!motif??) setelah berabad dan berkurun lamanya hidup dalam keadaan huru hara dan tidak tentu hala...akhirnya keadaan sudah kembali normal dan kembali aman. (banyak maksud tuh) tatkala semua sedang riuh dengan Piala Dunia 2010...aku berjaga saban malam demi mencari sesuap nasi. (ok!cut da crap!!)
minggu lepas..selesai sudah kerja part time ku sebagai stock taker. sepanjang sebulan bekerja..x dpt ku nafikan. macam2 pengalaman yang ak dapat. tapi..nak dipendekkan cerita...kerja selama sebulan dgn AJIS(All Japanese Inventory Service) mmg best! kenal kawan2 baru...dpt berjalan smpai ke JB. dok hotel best! mmg syok!however, i never thought that it will end this way..i mean..not the way it shud b. (sape yg faham..faham la ye) .but..overall..even it didnt end in a gud way...im glad..sebab insiden itu unite all of us and we start to learn what friends is all about. (not to mention...love also. (ditujukan pd my cousin..diba)hehehe...

ok!dah banyak melalut..kembali pada tajuk asal. BERCINTA. what is love anyway? yang aku taw..cinta pd tuhan yang satu...cinta pd ibu bapa..pada keluarga. itu sahaja. cinta antara lelaki dan perempuan?? that is the most complicated one. maybe because i had never experienced it. aku masih ingat...zaman persekolahan. cinta antara lelaki dan perempuan..sangat2 di larang. kononnya sebab buat kita alpa..leka..n da most important thing...terdorong ke arah maksiat. paling best..cikgu2 kat sekolah nak suruh student break up. dorang menggunakan cara halus. ada 1 hari..diperuntukkan untuk tangkap gmba mereka yang berpasang pasangan. kononnya nak dipos ke ibu bapa.biar mereka takot. yela..kalau mak bapak taw...for sure la kene marah.kan? tp,ak selamat. sebab xde bf..(huhu). tapi..ak kagum dgn ckgu yg mncul dgn idea tu.sbb mmg ramai jugak yang clash.takot parents taw. memang sangat menggelabah para pasangan ketika itu. except ko kan zarifah! rilek muke bahagia tangkap gmba ngan ahyamn.cipan tol ko!hahaha...

aku masih ingat..ibu selalu pesan.."jangan nak bercinta cinta lagi!" aku pegang kata2 itu!memang!ak xde pon nak kapel2 ke pe..(pdhal xde org nak pon.hahaha). blaja je...kalau bercinta..nanti ibu marah! nanti pointer x dapat 3..cane?? so..cinta2 ni..tolak tepi! (admire2 2 mstila ade...tp,xde r smpai nk bercinta) so..nak dijadikan cerita..ak meneruskan kehidupan tanpa menghiraukan pasal cinta. until one day my mum ask.."kakak xde bf ke??" dalam ati ak kata.."aik??bukan dulu x bagi de bf ke??" katanye..dulu sekolah lagi. memang la...skang ni dh besa. umo dah lebih 20.kalau xde sesape..risau jugak. aku pening suda...cane ni??memang kene de bf ke??aku igt still x boley lg... aku pun bengong...nape dulu x tanye...start umo bape ley de bf.haiyoo...kan skang dah terkontang kanting nk carik. itulah dy ibuku..dulu menghalang gila2! skang sbok dok tanya2!! apakah yang kau mahu wahai bonda??

ramai yang selalu tanya..kenapa aku xde bf? dan ramai jugak yg cop..ak choosy. (memilih) p/s:aku bukan lesbo ye kerol! (sial kau!). jawapannya..senang je. im not a man chaser...im a love chaser. so, aku kene betol2 yakin sebelum terima cinta seseorang. kalau setakat nak dapat title 'ada bf'..sumpah senang! (i used to..hehehe..) tp,nak betul2 sayangkan org 2..sumpah susah! sbb 2 ak plek..nape de org ley tukar2 bf. senangnya perasaan die berubah arah. senang kata..mcm cinta 2 adalah 1 objek yang boleh dipindah dan dialihkan sesuka hati.apakah??

so,kepada si dia yang namanya dirahsiakan. mekacih sbb mncul dlm idup sy. sekarang ini..kmu adalah org yg sgt penting dalam idup sy. without u...i feel sumtin is missing. (heheh..malu2..). tapi,smpai skang..sy masih ragu2.."is it ok for me to start diz luv n start loving u?" . i still dunno the answer...i know im being selfish. but,i hope u can wait for me. i promise it wouldn't be long. promise! :D

12 comments:

DAUD said...

wah....
siapakah?
lelaki itu,
adakah beliau sesengal kerol,
atau sehebat aku?

zarf_iera said...

xla...bliau hanya seseorang yg sederhana. huhuhu..dun wori...korg akn jumpa juga.insyaallah....:)

SI Gadis said...

aku tuntut gosip br ni weh!!!

daud said...

ok la camtu,
dia lg hebat dari kerol,
tp aku tetap paling hebat.

khayze said...

OMG zaf.
kau harus la bagitahu aku ni semua ni. aku x tau pape ni! burrr~~~

bg laki tesebut jmpe kitorng dl ok. hahahha.


p/s bila ak nk berpkwe ni. lol.

moyu said...

zarf!!!!
waa!!!!!
haahaha
2 je yg mmpu sye ktekan....
wahahaha

zyra j said...

hah!jgn lupe kenalkan kat aku taw.wjb!hehe

zarf_iera said...

hehe...kamu sume ni wat sy malu.sekian.huhuhuhu....

DAUD said...

apsal cam ramai yang cam sgt terkezut,
n ramai juga yang sgt gembira,
n ramai juga yg nk kenal bf ko tu,
jgn knl kn zarf,
nnt diorg rampas,
haha

noure said...

zarf!!!!! wowwww. haruslah story balik nanti ok. perkenalkan diri ape bagai. ngehngeh. im happy for youuuu. ;)

IefaZawawi said...

Hoiiiiii hahaha tak pasal je kan kisah lama terungkit nihhh

hamboih sape weh jejake bertuah mendapat cinta pertama kau niii wajib perkenalkan ni wei

ps : appreciate love while its still there. ececeee aku niii :)

zarf_iera said...

daud...xpe...ak ykin his heart only belongs 2 me.ececececece..poyo je.

noure..heheheh...malu la sy ceni.sume mau tembak saya...hahahaha...

zfah..ko still igt kn tyme 2?mmg klaka weih.huhuhu..thnx 4 da advice!hehehe...

Powered By Blogger

Followers

<< comment.comment >>

Award From Cikgu Man

Award From Cikgu Man
trimas..=)

AWARD from Shaz-Wanie

AWARD from Shaz-Wanie
thnx beb...;)

AWARD from Farid

AWARD from Farid
arigatou ne!